Plenario Consell FiC
#consellfic Plenari Fabra
SESSIÓ DE TREBALL DE COMUNICACIÓ 20/02/2019
Marta - Teleduca
Victor - Bitlab, Xes, Innovacio digital ICUB
Maria - LIve Media
Albert - Tècnic de participació districte de Sant Andreu
Mark - Blood Quartet
Elisenda - Tècnica del Decidim de l’Ajuntament d eBarcelona
Beatriu - Explica Dansa
Cordelia Nadir
Mònica Equip Tècnic FiC
Ignasi - Escola de Música Sant Andreu
Andrea Corachan, Marta Vallejo - L’Ordit
CONSELL DE FABRA I COATS FÀBRICA DE CREACIÓ
ACTA SESSIÓ DE TREBALL DE COMUNICACIÓ
20/02/2019, 10h. Fabra i Coats
ASSISTENTS:
- Marta - Teleduca
- Victor - Bitlab, Xes, Innovacio digital ICUB
- Maria - LIve Media
- Albert - Tècnic de participació districte de Sant Andreu
- Mark - Blood Quartet
- Elisenda - Tècnica del Decidim de l’Ajuntament d eBarcelona
- Beatriu - Explica Dansa
- Cordelia Nadir
- Mònica Equip Tècnic FiC
- Ignasi - Escola de Música Sant Andreu
COORDINACIÓ
- Andrea Corachan, Marta Vallejo - L’Ordit
AGENDA
1. Proposta d'eines de comunicació de l'equip tècnic FiC
La tècnica de comunicació de la Fàbrica de Creació presenta un repertori de les eines de comunicació externa i interna de les quals disposa la Fàbrica de Creació.
A nivell de comunicació externa:
Web: el web de la Fàbrica de Creació té diverses seccions d’interès pels i les residents:
- secció d’agenda: esdeveniments que es realitzen a Fabra i Coats
- secció de notícies: informacions d’actualitat vinculades a la Fàbrica de Creació i a l’activitat que hi realitzen els i les residents.
- secció de convocatòria: informació general de la convocatòria de residències oberta i permanent
- secció de residents: actualment hi ha una breu descripció del perfil de cada resident. Quan es comuniquen informacions dels residents, s’enllaça a aquest perfil
La tècnica de comunicació proposa fer circular entre tots i totes les residents una fitxa senzilla on actualitzar la informació descriptiva dels projectes residents, imatges i enllaços a xarxes socials pròpies.
Es comparteixen els criteris a partir dels quals es decideix quines informacions són susceptibles d’incorporar-se a l’agenda i de ser noticiables:
- activitats dels residents
- activitats relacionades amb el projecte que s’està duent a terme en residència a la Fàbrica de Creació
- la “qualitat” i la capacitat de convocatòria de l’esdeveniment
- emplaçament a Fabra i Coats
S’acorda que cal aprofundir i sistematitzar la manera de nodrir-se d’informació dels residents pel web.
Hi ha un newsletter mensual per públic general que actualment compat amb uns 8000 subscriptors. .
Xarxes socials:
Degut a la política de comunicació de l’Ajuntamente, la Fàbrica de Creació no té xarxes pròpies. Es comunica per xarxes a partir de les xarxes de Facebook, Twitter i Instagram del recinte FiC.. Així mateix, el CaC compta amb un perfil de Facebook.
Premsa:
En aquests moments, la relació amb premsa es comparteix amb l’ICUB. Per tal que es doni cobertura mediàtica cal un ganxo. FIns al moment s’ha informat dels esdeveniments en obert i d’iniciatives puntuals. També s’informa de l’existència d’un conveni amb el programa Pantalles de BTV que consisteix en un compromís per difondre la informació de les inauguracions del CAC. Es pot fer extensible a informacions sobre els residents a condició que s’expliqui un projecte concret a partir de material audiovisual ja existent .
A nivell de comunicació interna:
Cal aclarir que les informacions refernts a qüestions de caire logístic són responsabilitat de CiutArt.
Es comparteix una agenda mensual que es distribueix per correu electrònic i es penja als taulells informatius de l’edifici.
HI ha un grup de facebook de la Comunitat FiC que és un grup tancat. La tècnica de comunicació de la Fàbrica de Creació n’és administradora. Per ara és un espai poc actiu.
La Xarxa de Fàbriques de Creació ofereix informacions sobre recursos i convocatòries que poden ser d’interès pels i le sresidents de FiC:
2. Aportacions i dubtes de les persones membres del Consell FiC
En general es valora positivament la proposta de fitxa descriptiva del perfil dels i les residents i s’iintercanien apreciacions sobre la necessitat d’incorporar algunes pautes per afinar la informació que es vol transmetre al web
Valoracions:
- Pel que fa al web: els links a les pàgines webs de les residents són molt petits.
- Pel que fa als criteris per decidir què és noticiable i què no alhora de comunicar-se: ha de tenir coherència amb el relat de la FiC i amb els criteris que s’estan fent servir per programar i acceptar residències artístiques.
Propostes:
- Les activitats vinculades a recinte i a districte s’haurien de coordinar amb els canals de comunicació d’ambdós ens.
- La relació entre xarxes de FiC /CAC, Decidim i web de FiC i CAC hauria de ser coherentDes de comunicació de l’equip FiC es podria fer arribar un formulari per tenir pautat com comunicar des de les entitats el que fan quan ho creguin convenient
- Posar al dia la web amb continguts audiovisuals.
Preguntes: tenint en compte el projecte de la Fàbrica de Creació, com es pot trobar l’equilibri entre visibiltizar els esdeveniments que s’hi celebren i els processos de treball que els resident shi duent a terme?
3. Següents passes
S’informa del procés de posada en funcionament del Decidim del Consell de la FiC i s’acorda emprar part del pròxim plenari per posar en comú els acords presos fins ara pel que fa a l’us del Decidim del Consel FiC com a eina de comunicació interna.
Es debat sobre la pertinença de formar una comissió de comunicació o d’establir sessions de treball trimestrals amb representants de cadascuna de les comissions, la tècnica de comunicació i una persona de referència de del Decidim. Es fan valoracions sobre la necessitat de tenir un espai de treball més estable i la disponibilitatde la persona referent de l’equip FiC per fer aquest seguiment. S’acorda una propera reunió de treball conjunta amb la tècnica de comunicació, una persona de referència del Decidim i la coordinació del Consell FiC per donar continuitat al treball encetat.
Acta del encuentro
CONSELL DE FABRA I COATS FÀBRICA DE CREACIÓ
ACTA SESSIÓ DE TREBALL DE COMUNICACIÓ
20/02/2019, 10h. Fabra i Coats
ASSISTENTS:
- Marta - Teleduca
- Victor - Bitlab, Xes, Innovacio digital ICUB
- Maria - LIve Media
- Albert - Tècnic de participació districte de Sant Andreu
- Mark - Blood Quartet
- Elisenda - Tècnica del Decidim de l’Ajuntament d eBarcelona
- Beatriu - Explica Dansa
- Cordelia Nadir
- Mònica Equip Tècnic FiC
- Ignasi - Escola de Música Sant Andreu
COORDINACIÓ
- Andrea Corachan, Marta Vallejo - L’Ordit
AGENDA
1. Proposta d'eines de comunicació de l'equip tècnic FiC
La tècnica de comunicació de la Fàbrica de Creació presenta un repertori de les eines de comunicació externa i interna de les quals disposa la Fàbrica de Creació.
A nivell de comunicació externa:
Web: el web de la Fàbrica de Creació té diverses seccions d’interès pels i les residents:
- secció d’agenda: esdeveniments que es realitzen a Fabra i Coats
- secció de notícies: informacions d’actualitat vinculades a la Fàbrica de Creació i a l’activitat que hi realitzen els i les residents.
- secció de convocatòria: informació general de la convocatòria de residències oberta i permanent
- secció de residents: actualment hi ha una breu descripció del perfil de cada resident. Quan es comuniquen informacions dels residents, s’enllaça a aquest perfil
La tècnica de comunicació proposa fer circular entre tots i totes les residents una fitxa senzilla on actualitzar la informació descriptiva dels projectes residents, imatges i enllaços a xarxes socials pròpies.
Es comparteixen els criteris a partir dels quals es decideix quines informacions són susceptibles d’incorporar-se a l’agenda i de ser noticiables:
- activitats dels residents
- activitats relacionades amb el projecte que s’està duent a terme en residència a la Fàbrica de Creació
- la “qualitat” i la capacitat de convocatòria de l’esdeveniment
- emplaçament a Fabra i Coats
S’acorda que cal aprofundir i sistematitzar la manera de nodrir-se d’informació dels residents pel web.
Hi ha un newsletter mensual per públic general que actualment compat amb uns 8000 subscriptors. .
Xarxes socials:
Degut a la política de comunicació de l’Ajuntamente, la Fàbrica de Creació no té xarxes pròpies. Es comunica per xarxes a partir de les xarxes de Facebook, Twitter i Instagram del recinte FiC.. Així mateix, el CaC compta amb un perfil de Facebook.
Premsa:
En aquests moments, la relació amb premsa es comparteix amb l’ICUB. Per tal que es doni cobertura mediàtica cal un ganxo. FIns al moment s’ha informat dels esdeveniments en obert i d’iniciatives puntuals. També s’informa de l’existència d’un conveni amb el programa Pantalles de BTV que consisteix en un compromís per difondre la informació de les inauguracions del CAC. Es pot fer extensible a informacions sobre els residents a condició que s’expliqui un projecte concret a partir de material audiovisual ja existent .
A nivell de comunicació interna:
Cal aclarir que les informacions refernts a qüestions de caire logístic són responsabilitat de CiutArt.
Es comparteix una agenda mensual que es distribueix per correu electrònic i es penja als taulells informatius de l’edifici.
HI ha un grup de facebook de la Comunitat FiC que és un grup tancat. La tècnica de comunicació de la Fàbrica de Creació n’és administradora. Per ara és un espai poc actiu.
La Xarxa de Fàbriques de Creació ofereix informacions sobre recursos i convocatòries que poden ser d’interès pels i le sresidents de FiC:
2. Aportacions i dubtes de les persones membres del Consell FiC
En general es valora positivament la proposta de fitxa descriptiva del perfil dels i les residents i s’iintercanien apreciacions sobre la necessitat d’incorporar algunes pautes per afinar la informació que es vol transmetre al web
Valoracions:
- Pel que fa al web: els links a les pàgines webs de les residents són molt petits.
- Pel que fa als criteris per decidir què és noticiable i què no alhora de comunicar-se: ha de tenir coherència amb el relat de la FiC i amb els criteris que s’estan fent servir per programar i acceptar residències artístiques.
Propostes:
- Les activitats vinculades a recinte i a districte s’haurien de coordinar amb els canals de comunicació d’ambdós ens.
- La relació entre xarxes de FiC /CAC, Decidim i web de FiC i CAC hauria de ser coherentDes de comunicació de l’equip FiC es podria fer arribar un formulari per tenir pautat com comunicar des de les entitats el que fan quan ho creguin convenient
- Posar al dia la web amb continguts audiovisuals.
Preguntes: tenint en compte el projecte de la Fàbrica de Creació, com es pot trobar l’equilibri entre visibiltizar els esdeveniments que s’hi celebren i els processos de treball que els resident shi duent a terme?
3. Següents passes
S’informa del procés de posada en funcionament del Decidim del Consell de la FiC i s’acorda emprar part del pròxim plenari per posar en comú els acords presos fins ara pel que fa a l’us del Decidim del Consel FiC com a eina de comunicació interna.
Es debat sobre la pertinença de formar una comissió de comunicació o d’establir sessions de treball trimestrals amb representants de cadascuna de les comissions, la tècnica de comunicació i una persona de referència de del Decidim. Es fan valoracions sobre la necessitat de tenir un espai de treball més estable i la disponibilitatde la persona referent de l’equip FiC per fer aquest seguiment. S’acorda una propera reunió de treball conjunta amb la tècnica de comunicació, una persona de referència del Decidim i la coordinació del Consell FiC per donar continuitat al treball encetat.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...